vorige

Gloednieuwe Triumph Speed Twin

De mooie, nieuwe 1200cc Speed Twin herintroduceert een legendarische Triumph naam en zet de nieuwe standaard voor hoe een custom roadster zou moeten rijden en aanvoelen, met voor deze klasse toonaangevende handling en opwindende prestaties.

  • Toonaangevende handling
    • Zelfverzekerde, inspirerende, precieze, wendbare en dynamische rijeigenschappen
    • Specifiek nieuw chassis en wielophanging
    • 10 kg lichter dan de Thruxton
    • Brembo remmen met hoge specificaties en dubbele schijven
    • ABS en schakelbare tractiecontrole
    • Comfortabele, geïntegreerde zitpositie met toegankelijke lage zithoogte en zitplaats voor duopassagier
  • Opwindende prestaties
    • Vernieuwde 1200cc HP Bonneville 2-cilinder motor met ‘Thruxton’ afstelling
    • Hoog vermogen over het hele toerenbereik, met topvermogen van 97 PK @ 6.750 omw/min
    • Opwindende koppelafgifte, met maximum koppel van 112 Nm @ 4.950 omw/min
    • Onderscheidend Brits 2-cilinder geluid uit dubbele, zwarte, omhoog gerichte sportdempers

 

  • Geavanceerde rijderstechnologie
    • Rijmodi ‘Sport’, ‘Road’ en ‘Rain’
    • LED verlichting, met DRL koplamp (afhankelijk van lokale wetgeving)
    • Koppelingsbekrachtiging
    • Dubbele klokken met meerdere functionaliteiten
    • USB-oplaadpunt
    • Startonderbreker
    • Accessoire mogelijkheid: bandenspanning controlesysteem

 

  • Mooie, moderne custom stijl
    • Triumph’s tijdloze DNA verenigt een nieuwe standaard met de eigentijdse Bonneville-stijl
    • Krachtige en imposante roadster uitstraling
    • Meer dan 90 specifieke Speed Twin accessoires

 

  • Toonaangevende afwerking en details
    • Een groot aantal prachtig ontworpen premium kenmerken, hoogwaardige afwerking en details
    • Geborsteld aluminium spatborden, radiatorafdekking, zijpanelen en hielbeschermers
    • 7-spaaks aluminium velgen
    • Tankdop in Monza-stijl
    • Minimalistische achterkant
    • Stuureindspiegels

 

Wedergeboorte van een legende

De originele 1938 Triumph Speed Twin, met ‘s werelds eerste succesvolle parallelle 2-cilinder motor verpakt in een vooruitstrevend chassis, was een openbaring om te rijden en veranderde de kijk op motorrijden. Dankzij de soepele, dynamische wegligging en het uitstekende, responsieve gevoel veroverde Triumph wereldwijd de naam als nummer één motorfietsmerk op het gebied van prestaties en handling, hiermee werd de maatstaf gezet voor alles wat daarop volgde en het verkrijgen van een wereldwijde reputatie als de eerste echte ‘berijdersfiets’.

Voor 2019 introduceert de gloednieuwe 1200cc Speed ​​Twin deze illustere Triumph-naam opnieuw in onze line-up Modern Classics, die opnieuw de nieuwe standaard zet voor toonaangevende handling en voor hoe een moderne custom roadster zou moeten rijden en aanvoelen.

De gloednieuwe Speed ​​Twin heeft de eigentijdse, op maat gemaakte stijl van de Street Twin, maar voegt mooie premium details toe. Hij levert alle kracht, koppel en technologie van de Thruxton R, in een nog toegankelijkere moderne samenstelling. En hij biedt het vertrouwde rij- en berijdercomfort van de Bonneville T120, maar met nog meer aandacht voor de ergonomie van de berijder.

Het resultaat is, net als zijn iconische naamgenoot uit de 20e eeuw, een nieuw prestatie icoon dat een geheel nieuwe standaard zet, met de chassisafstelling, zitpositie, remvermogen, vering en opwindende vermogensafgifte van een zeer moderne roadster.

Toonaangevende handling

 

De compleet nieuwe Speed ​​Twin biedt een nieuwe standaard voor toonaangevende handling in zijn klasse, met nauwkeurige, wendbare en dynamische moderne roadster eigenschappen en geeft een zelfverzekerd, intuïtief gevoel.

Het speciale nieuwe frame dat is doorontwikkeld van de Thruxton R levert een comfortabele, geëngageerde roadster-ergonomie, die in combinatie met de geavanceerde voorvork en dubbele achterwielophanging met regelbare veervoorspanning zorgen voor een werkelijk ongeëvenaarde rijbeleving.

Brembo axiale 4-zuiger remklauwen met hoge specificaties aan de voorzijde met dubbele schijven en zwevende 2-zuiger remklauw met enkele schijf aan de achterzijde, zorgen voor een uitstekende remkracht en vormen een aanvulling op het moderne roadster-karakter van de motorfiets.

Naast de zelfverzekerde, inspirerende rijeigenschappen profiteert de nieuwe Speed ​​Twin ook van:

  • 17 inch, lichtgewicht 7-spaaks gegoten aluminium velgen
  • Pirelli Rosso Corsa 3 banden met hoge spcificaties
  • ABS en stelbare tractiecontrole als standaard
  • Comfortabele, rechte, geïntegreerde zitpositie
  • Taps toelopend stuur met nieuwe kroonplaat en steunen
  • Een comfortabel nieuw zadel met een zithoogte van 807 mm,
    waardoor de motorfiets toegankelijk is voor alle rijders
  • Een aanzienlijke besparing van 10 kg in vergelijking met de Thruxton,
    wat bijdraagt aan zijn toonaangevende handling

Opwindende prestaties

 

Het moderne roadster-karakter komt tot leven door zijn 1200cc High Power, 8-kleppen parallelle 2-cilinder Bonneville-motor, specifiek aangepast voor de nieuwe Speed ​​Twin.

Deze herziene high-performance motor heeft een lichtere krukas in combinatie met hoge compressie en is ontwikkeld vanuit de krachtbron van de Thruxton R.

 

De motorische updates omvatten:

  • Nieuwe magnesium cilinderafdekking
  • Herziene assemblage van de koppeling
  • Nieuwe, voor het gewicht geoptimaliseerde, motorafdekkingen

Samen leveren deze een unieke gewichtsbesparing van 2,5 kg ten opzichte van de Thruxton-motor. Met een piekvermogen van 97 pk bij 6.750 omw/min, behaalt de nieuwe Speed ​​Twin een indrukwekkende stijging van 76% ten opzichte van de 2016/17 Street Twin en 49% meer dan de 2018 Street Twin.

Daarnaast levert de nieuwe Speed ​​Twin-motor ook een sterk maximum koppel van 112 Nm bij 4.950 omw/min – een verbazingwekkende 40% meer dan de 2018 Street Twin.

De geheel nieuwe, onderscheidende dubbele, omhoog gerichte geluiddempers van de Speed Twin, met satijnzwart geverfde behuizing en roestvrijstalen eindkappen leveren het onmiskenbare geluid van een Britse Twin, een uniek uitlaatgeluid dat past bij zijn krachtige en legendarische karakter – rijk, diep en vol.

 

Achter de stijlvolle buitenkant zit een vloeistofkoelsysteem, zorgvuldig geïntegreerd om de visuele impact ervan te minimaliseren, terwijl schone emissie wordt bereikt en het brandstofverbruik wordt verbeterd. In combinatie met een lange eerste onderhoudsinterval van 16.000 kilometer, draagt ​​dit bij aan lagere kosten voor de eigenaar.

 

Geavanceerde rijderstechnologie

 

De nieuwe Speed Twin is uitgerust met een volledige reeks op de rijder gerichte technologie voor geavanceerde controle en veiligheid, plus verbeterd rijdersvertrouwen – zorgvuldig geïntegreerd om zijn iconische Bonneville-stijl en -karakter te behouden.

De technologische eigenschappen van de Speed Twin bevatten:

Drie rijmodi                             Gekoppeld aan het ride-by-wire-systeem, kan een van de drie rijmodi ‘Sport’, ‘Road’ en ‘Rain’ worden geselecteerd, elk met een eigen gasrepons en tractiecontrole instellingen, welke de rijder meer controle en veiligheid biedt, en in de ‘Sport’ modus een snellere gasrepons.

 

ABS                                         De hedendaagse veiligheidsnorm, met minimale visuele impact, het ABS is responsief maar onopvallend.

 

Schakelbare tractiecontrole  Beheer van de hoge koppelafgifte van de Speed Twin wanneer de tractie is aangetast, het schakelbare systeem biedt meer controle voor de berijder.

 

LED-koplamp met DRL          Geïntegreerd in de koplamp zorgt het LED-dagrijlicht voor een uitstekende zichtbaarheid en een opvallend lichtprofiel (afhankelijk van de lokale wetgeving).

 

LED-achterlicht &

knipperlichten                        Opgebouwd in de klassiek geïnspireerde minimalistische achterkant, het LED-achterlicht en knipperlichten brengen een onderscheidend achterlichtpatroon en uitstekende energie-efficiëntie.

 

Ride-by-wire                           Verbeterd de gasrepons, veiligheid en het gevoel.

 

Koppelingsbekrachtiging      Ontworpen om de inspanning van het bedienen van de koppelingshendel voor de rijder te verminderen, waardoor de koppeling lichter aanvoelt en het voor de rijder makkelijker en comfortabeler is – ook op lange afstanden.

 

Schakelaars                            Elegante schakelaars presenteren eenvoudige vingertopbediening voor makkelijke toegang tot de belangrijkste functies op de dubbele klokken.

 

USB-oplaadpunt                     Voor optimaal gebruiksgemak, met de USB-aansluiting kunnen rijders hun essentiële apparaten opladen.

 

Startonderbreker                    Transponder geïntegreerd in de contactsleutel verhoogt de bescherming tegen diefstal.

 

Stijlvolle dubbele klokken     Nieuwe, dubbele klokken, prachtig gedetailleerd en premium, bevatten een digitaal menusysteem wat toegankelijk is via een op het stuur gemonteerde scroll-knop.

 

Standaard functies omvatten:
– Geselecteerde rijmodus

– Versnellingsindicator
– Kilometerteller
– Trip instellingen
– Onderhoudsinterval

– Actieradius tot lege tank

– Brandstofniveau

– Gemiddeld en huidig verbruik

– Bediening tractiecontrole

– Klok

– Indicatie bandenspanning (indien als accessoire gemonteerd)
– Indicatie instelling verwarmbare handvatten (indien als accessoire gemonteerd)

 

Mooie, moderne custom-stijl

 

Met al het tijdloze DNA van Triumph, dat is verenigd met een moderne, uitgeklede custom-look, krachtige uitstraling en een groot aantal prachtig ontworpen premium kenmerken, is de Speed Twin de meest eigentijds gestijlde Bonneville ooit.

Belangrijkste kenmerken zijn:

  • Kenmerkend vormgegeven brandstoftank (14 liter)
  • Custom-stijl zadel
  • Minimalistisch voor- en achterspatbord met klein achterlicht
    (en geïntegreerde rem- en knipperlichten in de VS en Canada)
  • Vloeiend vormgegeven zijpanelen met gedetailleerde aluminium badge
  • Dubbele, omhoog gerichte sportuitlaten
  • Moderne stuureindspiegels

 

Toonaangevende afwerking en details

 

De nieuwe Speed Twin zet de toonaangevende reputatie van de hele Bonneville-familie voort, als het gaat over het premium niveau van afwerking en detaillering, waaronder:

  • Geborsteld aluminium spatborden, radiatorafdekking,
    zijpanelen en hielbeschermers
  • Helder geanodiseerde, gesmede aluminium koplampbeugels
  • Opvallende afsluitbare tankdop in Monza-stijl
  • Nieuwe 7-spaaks aluminium velgen
  • Blanke geanodiseerde aluminium swingarm
  • Gelakte koplampbehuizing en rand
  • Stuurklem met Speed Twin logo

De nieuwe Speed Twin is leverbaar in drie kleurstellingen:

  • Silver Ice en Storm Grey, met handgeschilderde Graphite belijning en witte streep
  • Korosi Red en Storm Grey, met handgeschilderde Graphite belijning en witte streep
  • Jet Black

Bouw je eigen Speed Twin custom

De Speed Twin is ontworpen met het oog op personalisatie en kan worden geleverd met meer dan 90 accessoires* om u te helpen nog meer stijl, praktisch gebruik en veiligheid toe te voegen.

Het was nog nooit zo eenvoudig om uw eigen special te maken met een groot aantal op maat gemaakte onderdelen om uit te kiezen, waaronder: geborstelde Vance & Hines-uitlaten, donker uitgevoerde details, gewatteerde zadels en door Triumph ontwikkelde beveiligingsmogelijkheden, zoals schijfremsloten, grondanker en ketting. Daarnaast hebben we ook een reeks stijlvolle en duurzame bagagemogelijkheden beschikbaar om mee op reis te gaan.

*Levering van bepaalde accessoires is afhankelijk van lokale wetgeving – vraag de Triumph dealer naar de beschikbaarheid.

Specifications

 

NEW 2019 SPEED TWIN
Engine Type Liquid cooled, 8 valve, SOHC, 270° crank angle parallel twin
Capacity 1200cc
Bore/Stroke 97.6 x 80 mm
Compression Ratio 11.0 : 1
Maximum Power 97 PS / 96 BHP (71.5 kW) @ 6,750 rpm
Maximum Torque 112 Nm @ 4,950 rpm
Fuel system Multipoint sequential electronic fuel injection
Exhaust Brushed 2 into 2 exhaust system with twin silencers
Final drive Chain
Clutch Wet, multi-plate assist clutch
Gearbox 6-speed
Frame Tubular steel with aluminium cradle
Swingarm Twin-sided, aluminium
Front Wheel Cast aluminium alloy 7-spoke 17 x 3.5in
Rear Wheel Cast aluminium alloy 7-spoke 17 x 5in
Front Tyre 120/70 ZR17
Rear Tyre 160/60 ZR17
Front Suspension 41mm cartridge forks, 120mm travel
Rear Suspension Twin shocks with adjustable preload, 120mm rear wheel travel
Front Brake Twin 305mm discs, Brembo 4-piston fixed calipers, ABS
Rear Brake Single 220mm disc, Nissin 2-piston floating caliper, ABS
Width (Handlebars) 760 mm
Height Without Mirrors 1110 mm
Seat Height 807 mm
Wheelbase 1430 mm
Rake 22.8 º
Trail 93.5 mm
Dry Weight 196 Kg
Fuel Tank Capacity 14.5 L
Fuel Consumption 4.8 l/100km (59 mpg)
CO2 Emissions 109.0 g/km