De nieuwe 2019 Triumph Street Twin
De Street Twin is al de meest succesvolle moderne klassieker van Triumph, maar het succesmodel maakt in 2019 toch weer een belangrijke stap vooruit met een aanzienlijke toename qua vermogen, een hoger niveau van uitrusting, nog meer rijderscomfort en verbeterde, vooruitstrevende technologie. De Street Twin, gelanceerd in 2016, is het meest eigentijdse model in de line-up van Triumph’s Bonneville en is als zodanig de populairste “Modern Classic” geworden. Dit succes is te danken aan het prachtige uiterlijk, de toegankelijke en vertrouwenwekkende rijeigenschappen en de opwindende motor met veel koppel.
De best verkochte moderne klassieker van Triumph
o Meer dan 90% van de Street Twins die tot nu toe zijn verkocht, zijn uitgerust met Triumph-accessoires
o Populair in de grootste leeftijdsgroep van berijders èn bij mensen voor wie motorrijden nieuw is
o Hèt startpunt voor veel custombouwers
Meer kracht en prestaties
o Aanzienlijke vermogenstoename van 10 pk tot 65 pk; 18% meer topvermogen dan voorheen
o Hoger toerenbereik, met een toerenplafond wat nu 500 toeren hoger ligt dan bij de vorige generatie
o Hoog maximum koppel: 80 Newtonmeter
o Onmiskenbaar Brits twin-geluid
Hoger uitrustingsniveau voor verbeterde controle en meer comfort
o Nieuwe Brembo 4-zuiger voorremklauw verbetert de remprestaties
o Nieuwe cartridge-voorvork van hoger niveau voor comfortabelere rit
o Verbeterde ergonomie van de rijder zorgt voor betere rijeigenschappen
o Meer comfort voor bestuurder en passagier
Nieuwe vooruitstrevende technologie
o Nieuwe weg en regen rijmodi
o Optionele TPMS (Tire Pressure Monitoring System) als accessoire
o ABS en schakelbare tractiecontrole
o Torque-assist koppeling
o LED-achterlicht
o Startonderbreker en USB-oplaadpunt
Meer eigentijdse eigen stijl
o Nieuwe spaakwielen van gegoten aluminium, met bewerkte details
o Nieuw eigentijds logo
o Nieuw premium dashboard
o Verbeterde afwerking en detaillering op hele motorfiets
Gebouwd om te personaliseren
o 140+ aangepaste accessoires
o 2 nieuwe inspiratiekits – Urban Ride en Café Custom
Meer kracht en prestaties
De nieuwe 2019 Street Twin introduceert een groot aantal opwindende updates, waarvan meer vermogen en prestaties de meeste aandacht trekken.
Het koppelrijke 900cc motorblok krijgt een aanzienlijke upgrade en levert nu een ongelooflijke 10 pk aan extra topvermogen, waardoor het totaal oploopt tot 65 pk; een indrukwekkende 18 procent meer vermogen dan zijn voorganger.
Deze upgrade zorgt ook voor een 500 toeren hoger gelegen toerenbereik, nu goed voor 7500 toeren per minuut. Dit levert, gecombineerd met het indrukwekkende maximale koppel van 80 Nm dat al bij 3.800 tpm vrijkomt, de onmiskenbare Britse Twin-sound uit die imponerende dubbele dempers. De garantie voor elke spannende en indrukwekkende Street Twin-rit.
Om het hogere vermogen en de hogere prestaties te leveren, kreeg het motorblok de volgende updates:
o Nieuw magnesium kleppendeksel
o Nieuwe lichtgewicht krukas en balansassen
o Nieuw koppelingsdeksel
o Nieuwe, lichtere koppeling.
Naast de motorupdates behoudt de nieuwe Street Twin de hoge standaard van moderne motortechnologie, die ertoe heeft bijgedragen dat dit Triumph’s meest succesvolle Modern Classic is. Ride-by-wire zorgt voor verbeterde rijeigenschappen, veiligheid en controle, met een enkel gasklephuis dat stijlvol en met minimale visuele impact werd geïntegreerd. Vloeistofkoeling staat garant voor lage emissies en zuinig rijden. Hoge service-intervallen van 10.000 mijl (16.000 km) verlagen de onderhoudskosten van de Street Twin.
Een door de dealer te installeren A2-kit, bestaande uit: een aangepaste gashendel (APS) en bijbehorende motortuning, is voor de nieuwe Street Twin beschikbaar. Dit verbetert de bereikbaarheid van de Street Twin nog verder, waardoor het een geweldige eerste keuze is voor nieuwe motorrijders.
Hoger uitrustingsniveau voor verbeterde besturing en comfort van de berijder
De nieuwe 2019 Street Twin maakt een belangrijke stap voorwaarts in dynamisch rijgedrag, uitzonderlijk rijder- en passagierscomfort, het verhoogde uitrustingsniveau zorgt daarbij voor meer controle en beleving.
De nieuwe Brembo 4-zuiger voorremklauw, met premium Brembo-uitstraling, biedt uitstekende remkracht door directer aangrijpen, meer gevoel en optimale controle.
De nieuwe cartridge-voorvork heeft een veerweg van 120 mm, goed voor een comfortabelere rit.
Bovenop het verhoogde uitrustingsniveau is de rijderergonomie sterk verbeterd. De nieuwe Street Twin heeft daardoor een comfortabelere zadel-naar-voet rijpositie, wat de algehele rijervaring verbetert. Bovendien verhoogt een 10 mm dikker zadel zowel het rijder- als het duozadel, waardoor de rijeigenschappen op langere afstand worden verbeterd.
Zo levert de nieuwe Street Twin een vertrouwenwekkende en boeiende rijervaring, met een nog betere motorrit door de dynamische en intuïtieve bediening.
Vooruitstrevende technologie
De 2019 Street Twin vormt een nieuwe standaard qua vooruitstrevende technologie door:
– Nieuwe weg en regen rijmodi, die de mapping en tractiecontrole aanpassen voor een optimale rijervaring onder alle omstandigheden.
– Nieuw, optioneel TPMS (Tire Pressure Monitoring System) combineert praktische bruikbaarheid en vertrouwen van de rijder.
– Tractiecontrole, instelbaar via het dashboardmenu, optimaliseert de afgifte van koppel wanneer er gripverlies optreedt.
– ABS voor meer rijdersvertrouwen, veiligheid en controle.
– Torque Assist koppeling maakt dat de koppeling lichter aanvoelt, zodat u gemakkelijk langer door kunt rijden.
– LED-verlichting, ingebouwd in de minimalistische achterzijde met kenmerkend lichtpatroon en optimaal stroomgebruik.
– Startonderbreker standaard voor maximale veiligheid, transponder in de contactsleutel.
– USB-oplaadaansluiting onder het zadel; comfortabel opladen van persoonlijke elektronische apparaten.
Tijdloze custom stijl
Het stijlvolle, eigen karakter van de Street Twin is verder verbeterd met nog meer tijdloze, verfijnde details.
Het meest opvallend zijn daarbij de nieuwe, prachtig gegoten, aluminium multi-spaakwielen met bewerkte detaillering – een afwerking van hoge kwaliteit die een nieuwe dimensie toevoegt aan de motorfiets.
Het nieuwe Street Twin-logo op het nieuwe zijpaneel zorgt voor een meer eigentijds uiterlijk in vergelijking met het vorige model.
De dashboardstyling kreeg een update, bestaande uit een nieuwe rand met hoogwaardige, metalen Bonneville-verfraaiing, plus een nieuw wijzerplaat met een premium, doorschijnend zilveren afwerking en meer geïntegreerde waarschuwingsmeldingen.
En er zijn verschillende andere verbeterde details op de fiets, waaronder:
– Nieuwe koplampbeugels van geborsteld aluminium
– Nieuwe premium tank badge
– Nieuwe zadelbekleding, twee op leer geïnspireerde materialen met luxe gevoel en een duurzame afwerking
– Nieuw bewerkte koplampdetails
Dit alles komt bovenop de kenmerkende, op maat gemaakte looks en detaillering van de Street Twin, waaronder:
– Eigentijdse zwarte motorafwerking
– Kenmerkende ‘Bonneville’ cilinderkop met koelvinnen en uitlaatklemmen
– Elegante, enkele gasklephuizen met aluminium afwerking
– Dubbele, omhoog gerichte, geborstelde roestvrijstalen uitlaatdempers
– Compacte koplamp met Triumph-logo als lampreflector
– Uniek vormgegeven brandstoftank
– Minimalistisch ogende spiegels en stijlvolle knipperklichten
De nieuwe Street Twin is verkrijgbaar in drie opwindende kleurenschema’s:
– Matt Ironstone
– Korosi Red
– Jet Black
Gemaakt om verder te personaliseren
Als basis voor veel professionele custombouwers heeft de Street Twin voor een transformatie in de wereld van customizen gezorgd, waardoor meer dan 90% van de tot nu toe verkochte fietsen zijn uitgerust met Triumph-accessoires.
Met meer dan 140 nieuwe, stijlvolle, door de dealer te monteren accessoires, was het dan ook nog nooit eerder zo eenvoudig om uw eigen custom te creëren. Het aanbod omvat een werkplaats vol aan custom-geïnspireerde onderdelen, waaronder geluiddempers van Vance en Hines, Fox achterschokdempers, zadels, fly screens, spatbordkits en prachtig compacte, fel oplichtende LED knipperlichten.
Om het gemakkelijker te maken, hebben we ook een set van twee spannende inspiratiekits samengesteld, die als startpunt kunnen dienen voor rijders die hun eigen Street Twin-custom willen opbouwen, of om als complete set te gebruiken; de strakke Urban Ride-kit en de eigentijdse custom-stijl Café Custom-kit.
De Urban Ride-kit – Voeg nog meer essentiële urban stijl toe:
• Bruin doorgestikt “bench” zadel
• Zwarte onderblok-beschermer
• Spatbord verwijderingsset
• Gefreesde zwarte olievuldop
• Zwarte inlaatcovers
• Katoenen wax-zijtas, zwart
• LED knipperlichten
De Café Custom-kit – Creëer een meer eigentijdse stijl, als moderne versie van een oldschool cafe-racer:
• Fox achterschokbreker
• Vance & Hines uitlaatdempers
• Verwijderingsset achterspatbord
• LED knipperlichten
• Gefreesde zwarte olievuldop
• Zwarte inlaatcovers
Standaard uitrusting
Ride-by-Wire | Voor een fijnere en precieze gasrespons, met verbeterde aan/uit-regeling van de gasklep. Verschillende mappings mogelijk, die in combinatie met de tractiecontrole-instellingen twee rijmodi bieden.
|
Riding Modes | Gekoppeld aan het ride-by-wire-systeem zijn er rij- en regenmodi beschikbaar, te selecteren via een nieuwe bedieningsunit. Voor maximale controle en veiligheid bij verschillende rijomstandigheden, de modi leveren volledig vermogen.
|
ABS | De hedendaagse veiligheidsnorm, met minimale visuele impact. Het ABS is responsief maar grijpt onopvallend in.
|
Schakelbare Traction Control | Modernste schakelbare tractiecontrole, maximaliseert de veiligheid en controle voor de berijder.
|
Torque Assist Clutch | Door de koppelingshendel lichter te laten werken, verbetert torque asist de rijeigenschappen bij lange afstanden en vermindert de vermoeidheid van de berijder.
|
Startonderbreker | Immobilisatiesysteem, standaard uitgerust met een transponder die is geïntegreerd in de Triumph-sleutel.
|
LED achterlicht | Compact en elegant, met een opvallend lichtpatroon. Duurzaam en energiezuinig.
|
USB oplaadpunt | De USB-aansluiting bevindt zich onder het zadel en maakt het zo gemakkelijk om persoonlijke apparatuur op te laden. |
Technische gegevens
STREET TWIN | |
Motortype | Vloeistofgekoeld, 8-kleps, SOHC paralleltwin met 270° krukas. |
Cilinderinhoud | 900 cc |
Boring/slag | 84,6 x 80 mm |
Compressieverhouding | 11:1 |
Topvermogen | 65 pk (48 kW) @ 7500 tpm |
Maximaal koppel | 80 Nm @ 3800 tpm |
Brandstofsysteem | Multipoint sequentiële elektronische brandstofinjectie |
Uitlaat | Geborsteld 2-in-2 uitlaatsysteem met dubbele dempers |
Eindaandrijving | O-ring ketting |
Koppeling | Natte multiplaat koppeling, kabelbediend. |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Frame | Stalen buizen wiegframe |
Swingarm | Stalen buizen, tweezijdig |
Voorwiel | Gegoten aluminiumlegering, multi-spaak 18 x 2.75 |
Achterwiel | Gegoten aluminiumlegering, multi-spaak 17 x 4.25 |
Voorband | 100/90-18 |
Achterband | 150/70 R17 |
Voorvering | KYB 41 mm cartridge voorvork, 120mm veerweg |
Achtervering | KYB twin shock met verstelbare veervoorspanning, 120mm veerweg |
Voorrem | Enkele 310 mm schijf, vaste Brembo 4-zuiger remklauw, ABS |
Achterrem | Enkele 255 mm schijf, zwevende Nissin 2-zuiger remklauw, ABS |
Lengte | 2090 mm |
Breedte (stuur) | 785 mm |
Hoogte zonder spiegels | 1114 mm |
Zadelhoogte | 760 mm |
Wielbasis | 1415 mm |
Balhoofdhoek | 25,1º |
Naloop | 102,4 mm |
Drooggewicht | 198 kilo |
Brandstof | 12 liter |
Dashboard | Multifunctioneel LCD dashboard met analoge snelheidsmeter, toerenteller, km-stand, versnellingsindicator, brandstofmeter, actieradius indicatie, onderhoudsmelding, klok, 2x tripmeter, gemiddeld & huidig brandstofverbruik, traction control status, TPMS & handvatverwarming voorbereid. Bediening met scrollknop op stuur. |
Brandstofverbruik | 3,9 l./100 km. |
CO2 Emissie | 89,0 g/km |